Ohjelmisto

Kilpailu jakautuu alkukilpailuun, välikilpailuun ja loppukilpailuun. Alkukilpailun teokset ja loppukilpailun konsertto-osuus on esitettävä ulkoa.

Alkukilpailu 17.-18.9.2022

1) Bartolomeo Campagnoli: Kapriisi no 24

2) Georg Philipp Telemann: Yksi vapaavalintainen fantasia 12 soolofantasiasta TWV 40:14-25

3) Max Reger: Yhdestä soolosarjasta op. 131D kaksi kontrastoivaa osaa

TAI

Paul Hindemith op. 11 no 5 osista I-III kaksi osaa tai osa IV

TAI

Paul Hindemith op. 31 no 4 osat I-II tai osa III

Kilpailija muodostaa annetuista teoksista n. 15 minuutin kokonaisuuden, jossa Regerin tai Hindemithin osan/osien lisäksi Telemann ja Campagnoli kuullaan kokonaan. Kilpailijan tulee itse määritellä kuultavat kertaukset tasapainoisen lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Välikilpailu 19.-20.9.2022

Vapaavalintainen, 40-50 min kestävä resitaaliohjelma, josta musiikkia pianon kanssa vähintään 30 min.

Ohjelmaan tulee sisällyttää jokin seuraavista suomalaisista sävellyksistä:

Kalevi Aho: Solo XII

Kalevi Aho: Am Horizont

Erik Bergman: Nu

Magnus Lindberg: Acequia Madre

Esa-Pekka Salonen: Pentatonic Etude

Outi Tarkiainen: The Lustful Mother’s Heart

Mikäli kilpailuun osallistuva haluaa valmistaa välikilpailuohjelmistoonsa jonkin yllä olevaan listaan kuulumattoman suomalaisen teoksen annettujen kappaleiden sijasta, sen voi hyväksyttää kilpailutoimikunnalla 17.3.2022 mennessä.

Loppukilpailu 22.-23.9.2022

1) Toinen seuraavista konsertoista Oulu Sinfonian (joht. Erkki Lasonpalo) kanssa:

Franz Anton Hoffmeister: Konsertto D-duuri
Carl Stamitz: Konsertto D-duuri op. 1

2) Panu Savolaiselta kilpailua varten tilattu teos alttoviululle ja lyömäsoittimille.