Tietoa meistä

Suomen alttoviuluseura ry on ollut kotimaisen alttoviulismin asialla jo vuodesta 1990. Seuran alkuvaiheista voit lukea tarkemmin osiossa Historia. Tällä hetkellä seurassamme on yli 160 jäsentä, jonka ansiosta olemme yksi Euroopan suurimmista alttoviuluseuroista.

Julkaisemme tiedotuslehteä jäsenistölle kahdesti vuodessa. Jäsenenä voit lukea vanhoja tiedotuslehtiä sähköisessä muodossa jäsensivuilta. Samasta paikasta löytyy seuran nuottikirjasto, josta jäsenet voivat lainata materiaalia omaan käyttöönsä. Seuran kunniajäseneksi voi hallituksen päätöksellä päästä toimimalla vuosikausia kotimaisen alttoviulismin ja seuran eteen.

Yhdistyksen muita ydintehtäviä ovat alttoviulukilpailun järjestäminen viiden vuoden välein, vuosikokoustapahtumat, sekä pikkujoulut ja muut vapaamuotoisemmat tapahtumat. Lisätietoa kilpailusta ja sen historiasta osiossa Kilpailut, muista tapahtumista osiossa Ajankohtaista.

Alttoviulun snekka nuottien ympäröimänä
Kuva: Anna-Maria Viksten