Kansainvälisen alttoviuluseuran 43. kongressi Cremonassa

4.10.2016

Kansainvälisen alttoviuluseuran 43. kongressi järjestetään tällä viikolla 4.-8.10. Cremonassa, Italiassa. Kongressin yhteydessä järjestetään myös Cremonan kansainvälinen alttoviulukilpailu, jonka semifinaaleita ja finaaleita kongressiin osallistuvat pääsevät myös seuraamaan.

Suomesta Cremonaan on lähdössä historiallisen suuri seurue - kymmenkunta seuramme jäsentä (sekä pari seuralaista) suuntaa maailman viulunrakennusmekkaan nauttimaan viikon täydeltä alttoviulumusiikista, mestarikursseista ja kollegiaalisesta seurasta. Onkohan Suomesta jälleen kerran suurin osanotto - isäntämaata lukuunottamatta?

Mukana lähtijöissä ovat myös alkukesästä järjestetyn opiskelijakilpailun matkastipendien voittajat Elina Heikkinen ja Iiris Rannikko. Heidän raporttinsa kongressireissusta voidaan lukea myöhemmin syksyllä ilmestyvästä jäsenlehdestä.

Matkatunnelmia ja kuvia pyritään päivittämään tänne nettisivuille sekä SoMeen, twitter-tilin ylläpitäjä ainakin on matkassa mukana ja eiköhän ne kuvat siirry liukkaasti myös Facebookin ylläpitäjälle!

Kuulemisiin Cremonasta!